• سه شنبه ١٨ مهر ١٤٠٢-١٣:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٦٢٧
در صحن شورا مطرح شد:3-182

اعلام رضایت از روند حسابرسی سازمان زیباسازی شهر تهران+گزارش تصویری

گزارش حسابرسی سازمان زیباسازی شهر تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران، ضمن اعلام رضایت اعضای شورای شهر از روند حسابرسی این سازمان، با حداکثر آراء موافق به تأیید رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران؛ صبح امروز و در جریان برگزاری یکصد و هشناد و دومین صحن علنی شورای شهر تهران، گزارش حسابرسی سازمان زیباسازی شهر تهران برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توسط حسابرسان قرائت شد و عملکرد مالی این شرکت طی دوسال گذشته مورد بررسی اعضا شورا قرار گرفت.
حسابرس رسمی شورا در قرائت ابعاد این حسابرسی، صورت های مالی این سازمان را از تمام جنبه های با اهمیت به نحو مطلوب گزارش کرد.
وی در توضیح صورت های مالی عنوان کرد: عملیات سازمان از ابتدای تأسیس از لحاظ چگونگی تعلق حق بیمه و مالیات و عوارض و ارزش افزوده مورد رسیدگی قرار نگرفته است. مضافاً در خصوص تعلق مالیات‌های عملکرد، تکلیفی و جرائم پیش بینی شده موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، مبالغی از طرف مراجع ذی‌ربط مطالبه شده که وضعیت قطعی آن هنوز مشخص نشده است که در نهایت، گزارش این مؤسسه در اثر مفاد این بند تعدیل نشده است.
وی با اشاره به  الزامات قانونی و مقرراتی مربوط به این گزارش افزود: حساب‌های دریافتنی در پایان سال ۱۴۰۰ و 1401مشتمل بر مطالبات راکد از مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری و سایر اشخاص هم در وضعیت قطعی قرار نداشته و وصول مطالباتی آن مشخص نشده است. ضمناً مسیر مالکیت رسمی برخی املاک بنام سازمان نیز انجام نشده است.
 
امانی: الزام به تهیه فهرست جامع و کامل از تابلوهای موجود و قراردادهای منعقد شده
عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش حسابرسی سازمان زیباسازی طی سال‌های 1400 تا 1401 گفت: با توجه به حجم بالای گردش مالی که سازمان زیباسازی دارد، از این گزارش خوب و مطلوبی که از سازمان گرفته است، تشکر می‌کنم. حتی سازمان‌هایی کوچک‌تر از سازمان زیباسازی تعداد بندهایشان بیشتر از سازمان زیباسازی است.  آن چیزی که جمع‌بندی شده در گزارش 1400کمیسیون برنامه و بودجه این است که؛ باتوجه به عدم رسیدگی  سازمان در خصوص پوشش بیمه‌ای، مالیات و مالیات بر ارزش افزوده،  سازمان باید رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دهد. 
او ادامه داد: سازمان موظف است تکلیف وضعیت و نحوه وصول حساب دریافتی را مشخص کند. در واقع مطالباتی که از شهرداری‌ها و شرکت‌های شهرداری دارد که البته مربوط به این سال‌ها نیست و عمده آن مربوط به سنوات گذشته است. سازمان همچنین موظف است موضوع عدم انتقال کامل سند باغ اتحادیه را که در سنوات قبل خریداری شده را پیگیری و گزارشی به شورا ارائه دهد. سازمان ملزم به رعایت حقوق و مزایای مدیران  بر مبنای مصوبه امور مجامع است که البته رئیس سازمان زیباسازی اعلام کرد که این موضوع مربوط به سال 1400 به قبل است و در این دوره حل شده است. سازمان مکلف است به تعیین تکلیف دعاوی و آثار و نتایج مطروحه و آخرین تکلیف هم؛ باتوجه درباره تعداد نیروهای مامور و جذب نیروهای قراردادی و کاهش نیرو هادیان، گزارش جامعی را به شورا ارائه دهد. در سال 1401 هم علاوه بر تعدادی از بندهای 1400، مکلف است به اعلام تعداد تابلوهای سطح شهر و قراردادهای منعقده شده به شورای شهر تهران و همچنین ته مانده حساب تن خواه و گردان را تا پایان سال مالی به حساب سازمان واریز کند.
 
صیادی: از رفع مشکل حقوقی خانه اتحادیه در زمانی نزدیک تا صفر شدن بدهی مالیاتی
رضا صیادی در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان زیباسازی شهر تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه سند باغ اتحادیه در گزارشات حسابرسی لحاظ شده است؛ اظهار کرد: این باغ در سال ۹۲ به مالکیت سازمان درآمد اما یک پلاک دچار چالش حقوقی بود و در سال ۱۳۹۷ فرد معارض نسبت به دریافت حکم خلع ید برای شهرداری تهران اقدام کرد و خوشبختانه این حکم را پیگیری کردیم و رأی قطعی دادگاه را برای تعیین تکلیف سند دریافت کردیم. به طوری که موضوع تا یک ماه آینده برطرف می شود.
وی با بیان اینکه با همت همکاران در معاونت مالی، مباحث مالیات و مالیات بر ارزش افزوده پیگیری شد، خاطرنشان کرد: با پیگیری ها عددی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان بر اساس رأی دادگاه مبنی بر صفر شدن مالیات بر ارزش افزوده، به سود شهرداری خواهد شد.
صیادی با اعلام اینکه سامانه جامع مانیتورینگ تبلیغات شهر تهران راه اندازی شده است، تصریح کرد: قراردادهای بخش های مختلف در این سامانه مشخص و تمام تبلیغات در آن لحاظ شده است.
وی همچنین تصریح کرد: رقم بدهی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران به سازمان زیباسازی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان بوده که در سال قبل به ۶۰ میلیارد تومان و امسال به ۳۰ میلیارد تومان رسیده که سیر نزولی را نشان می دهد.
 
نادعلی: خلاقیت، فکر و خردورزی جمعی در تبلیغات و اطلاع رسانی قابل مشاهده است 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در اد امه از اقدام سازمان زیباسازی به ویژه در تبلیغات محیطی هفته دفاع مقدس تقدیر کرد و گفت: ما ادعا نمی کنیم که برخی مدیران بی اشتباه هستند اما خلاقیت، فکر و خردورزی جمعی و دیدن همه چیز آنهم با وجود تنوع اقوام و دیدگاه ها با هم در تبلیغات و اطلاع رسانی قابل مشاهده است و امیدواریم در دو سال آینده با همین ضرباهنگ پیش بروند.
گفتنی است گزارش حسابرسی سازمان زیباسازی شهر تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حداکثر آراء موافق به تأیید رسید.

 گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:
yun.ir/zyhce9

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: